BMW IS CUP przy WPP

Forum zawodników i osób zainteresowanych WPP

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez Pan Protest » 6 lut 2013, o 23:13

1.
Nikt nikogo nie zmusza do startu w BMW IS CUP. Są pozostałe klasy gdzie mozna jeździc czym sie podoba, a w rozmowach jakie prowadzilismy na początek najoptymalniejszym rozwiązaniem jes N grupa.


oczywiscie, nikt nikogo nie zmusza - ja nie planuje startow - ale wyjasnij mi z czystej ciekawosci - czemu gr N - jezeli chodzi o silnik jest najodpowiedniejsza?

jestem bardzo ciekaw - sam jezdzilem w eNce, wiem jak wygladala klasa seryjnych cc/sc w rallycrossie.

seryjny silnik 1108cm3 ma 54KM i chyba niecale 90Nm z tego co pamietam, a:
1. silnik gr N zgodny z homologacja - dawalo sie zrobic okolo 70KM i 100Nm, (czyli prawie 30% lepiej od serii).
2. silniki rallycrossowe (nie gr N - sam silnik byl wg ksiazki serwisowej, czyli seria (mniej sprezony niz w N) - tak jak kiedys w pucharach, a dopuszczono walek rozrzadu - z przestawionymi krzywkami, ale o wymiarach A i B zgodnych z homologacja gr N) i samochody mialy pod 78KM i okolo 110Nm... (prawie 44% lepiej od serii).

oczywiscie - nie znam homologacji bmw - moze nie ma w niej az "takiego" zapasu, ale taka jest grupa N.
jak ktos ma kase, to tak jak wszedzie, bedzie mial cos lepszego...

przy okazji, czemu w regulaminie nie ma okreslonej MINIMALNEJ wysokosci auta - tak jak jest to w grupie N w homologacji, albo w kazdym innym pucharze? to kolejna rzecz, ktora raczej nie wplywa na wyrownanie szans i ciecie kosztow...

a najgłośniej krzyczą Ci którzy nie startują albo nie maja nawet zamiaru startować.


nie krzycza tylko dziela sie doswiadczeniem, a to jest roznica....

pozdrawiam
mm
mm

    Windows XP Firefox
Pan Protest Mężczyzna
A-grupa
Avatar użytkownika
offline
 
Posty: 178
Dołączył(a): 22 kwi 2010, o 19:50

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez ajj » 7 lut 2013, o 21:38

Takie pytanie amatora który na mechanice się zna jak...
Czy zapis o zawieszeniu dopuściłby stosowanie standardowego zawieszenia czy konieczna byłaby wymiana w BMW E36?

    Macintosh Safari
ajj Nie wiadomo :)
eNka
offline
 
Posty: 28
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 18:04

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez JACEK VI » 8 lut 2013, o 01:09

MM zgadzam sie z Tobą w 100% Simon tworzysz historie :oops: Przecież stosowanie przez Ciebie tok myślenia nie ma najmniejszego sensu.Ma być tanio ale musi być drogo.Zbuduj jakiś silnik potestuj co daje np przepustnica i później zabieraj głos w takiej dyskusji.Dla twojej wiadomości nie mam zamiaru startować w tym pucharze bo widzę ze zajmują się nim niekompetentni i nieodpowiedzialni ludzie.Z listy która była na samym początku wykreślić tez możecie Rataja.Nie chce mi się wysłuchiwać więcej ze jak się zgłosimy do pucharu to już z mety kilku potencjalnych chętnych odpada. Tyle z mojej strony .Mieliście gotowy regulamin WPP ,ale nie lepiej naknocić i nakombinować :oops:

JACEK VI Mężczyzna
eNka
offline
 
Posty: 93
Dołączył(a): 11 sty 2008, o 15:41
Lokalizacja: P-ń prawie

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez Niezgrabny Bodzio » 10 lut 2013, o 12:21

Witam wszystkich obecnych... jeżeli chodzi o moją tożsamość, to jestem jednym z współtwórców tego "bubla zwanego regulaminem BMW IS CUP", a na codzień współtworzę działalność firmy MotoCity...

Wnosząc po tonie dyskusji, zastanawiacie się który idiota był autorem feralnego zapisu "silnik N"... już teraz mogę Was uspokoić... tym idiotą byłem ja... wtrąciłem się w ustalenia końcowe i przewalczyłem ten zapis, jak jakiś debil ;) A wszystko miało być tak pięknie... pierwotny regulamin miał dopuszczać wszystko czego dusza zapragnie... silniki S14b20 (to w końcu też IS), hybrydy M42M44b23MetricMechanic, duże Fiaty z 1.8 Rovera i e90 320si (w końcu różni się tylko kolejność literek)...

Tylko jak wyglądał by wtedy sam wyścig...

Pan Rataj (nie znam osobiście), wraz z kilkoma autami w których same silniki kosztowały więcej niż niektóre auta wygrywające obecnie w BMW Challenge uciekałby peletonowi, który miałby pewnie niezłą zabawę sam ze sobą, ale bez szans na podium, a ja robiłbym kółka wokół tego całego zamieszania podrasowanym A-grupowym s14b25 ze znaczkiem 320is na tylnej klapie i w jakimś tam papierku...

Tyle, że gdzieś w połowie sezonu ten stan zdenerwował by większość z uczestników, a całość wyglądałaby jak reszta szanownego zbiegowiska pod szyldem WPP...

Idea Pucharu jest prosta - ... Ci co wiedzą, wiedzą, że tu kombinuje się najwięcej... ma być tanio, a jest drogo... itd... niestety problem w tym, że jeśli chodzi o wyścigi to nikt nie wymyślił jeszcze nic lepszego... Jest to jedyna realna forma rywalizacji kierowców, a nie pieniędzy...

Cele jakie nam przyświecały to:
- tanio - a więc stworzenie klasy wyścigowej dla aut już jeżdżacych w innych zawodach.
- tanio - a więc dopuszczenie 3 różnych karoserii (co kto ma)
- tanio - dopuszczenie 3 ewolucji tego samego silnika z dopuszczeniem minimalnych przeróbek (jak się okazuje m42 i m44 rywalizuje ze sobą skutecznie w innych zawodach)
- miał być fun - a już jest syf, bo ktoś wie lepiej, bo ktoś zbudował więcej mocnych silników, które bardziej się psują... bo ktoś waży 120 kilo, a ktoś waży 60 kilo... tyle, że jak wspominał Simon i tak udziału w zawodach nie weźmie...

Puchar IS'a to inicjatywa ignorantów, megalomanów i blagierów, którzy nijak się mają wiedzą i doświadczeniem do tych, którzy pucharu nie stworzyli i nigdy nie stworzą bo wiedzą jakie to cholernie trudne... My się jednak uparliśmy i może będzie coś z tego więcej anieżeli "Polskie Piekiełko"

Niezgrabny Bodzio :konik:

P.S.
Regulamin będzie ewoluowal wraz z samym pucharem, ale już teraz nadaję temu kierunek - ma być tanio i wyrównywać szanse... A grupa+, Open, Hybrydy u nas szans nie dostaną...

Czekamy na wszelkie merytoryczne uwagi dotyczące zmian w regulaminie mogących go poprawić.

Zastanawiamy się nad zapisem o masie minimalnej, bez lub z kierowcą... aczkolwiek mamy tu na uwadze różnice wynikające z rozłożenia masy i konstrukcji zawieszenia pomiędzy e30 i e36

P.S.
Przepraszam ew. poliglotów za ortografię, mam na to papierek, a nie mam nakładki na tym kompie ;)

    Windows 7 Chrome
Niezgrabny Bodzio Mężczyzna
nowy
offline
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 lut 2013, o 11:29
Auto: e30 190e

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez Pan Protest » 10 lut 2013, o 22:31

witam,
jakos nie widzialem w dyskusji slowa "idiota, jak i "bubel", przynajmniej w moich wypowiedziach.

bylem tylko ciekaw co kierowalo zapisem gr N przy silniku? tylko tyle i radzilem co zrobic by moglo byc dopuszczonych wiecej aut, ktore sa na rynku.

co do dostepnosci aut to mam tylko pytanie - wg jakiej specyfikacji jezdzily is w rajdach? auta, ktore mozna juz kupic przygotowane (klatka, jakis zawias, itp) za w miare rozsadne pieniadze? Przypadkiem nie gr A ?
o specyfikacje aut startujacych w amatorskich zawodach bmw (czy to u Was, czy w Toruniu) nie pytam (mam na mysli tylko te z wlasciwymi silnikami dla is).

wszystko co pisalem - dotyczylo tylko tych dwoch silnikow, ktore sa dopuszczone regulaminem.

skoro sami w komentarzach zapowiadacie ewentualne dopuszczenie aut z silnikami wg gr A w sezonie 2014, to nie dyskutuje, nie doradzam - zastanowie sie nad kupnem takiego auta z rajdow i poczekam rok (bez sensu robic drugi silnik). Bede sie przygladal (trzymajac kciuki), jak sie inicjatywa rozwija.

z doswiadczenia radze: pomyslcie nad masa minimalna i nad wysokoscia auta (podstawowy zapis homologacji gr N kazdego auta) - jezeli rzeczywiscie ma to byc tani puchar.

pozdrawiam
mm
mm

    Windows XP Firefox
Pan Protest Mężczyzna
A-grupa
Avatar użytkownika
offline
 
Posty: 178
Dołączył(a): 22 kwi 2010, o 19:50

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez simonE21 » 12 lut 2013, o 09:33

Pan Protest
akurat twoje wypowiedzi były spoko :drive:
jesli chodzi o auta to głównie chodzi o to aby samochody z BMW challange mogły też startowac jak i super oesów. Masa minimalna ciągle prowadzimy dialog z główną komisją techniczną tak jak od samego powstawania regulaminu do BMW IS CUP. Jak Bodzio wspominał jedzie ten kto co ma a z obserwacji amatorskich rajdów najpopularniejszym autem jest E30 /E36 IS w roznych nadwoziach. My nie chcemy prowadzić jakiejś wojenki bo sobie wymyslilismy pchar i jest zajebiście. Zobaczymy co sezon 2013 przyniesie, regulamin na pewno będzie ewoluował, nie powstał jeszcze zaden puchar ani seria wyscigowa w której by nie było poprawek. Nie robimy tego aby podłechtać swoje ego ani w zadnym innym celu, tylko aby polskie wyścigi staneły na nogi, aby każdy mniej zamożny kochający ajdy i wyścigi mógł spróbować w nich siły. Nie wiem czemu niektóre osoby tak ostro sie wypowiadają na temat BMW IS CUP, skoro posiadają taką zajebistą wiedze czemu same nie wpadły na taką idee... to zostawie bez komentarza.
Pozdrawiam wszystkich tych co mnie lubią i tych co nie :mrgreen:
mam nadzieje że zobaczymy sie nie długo na torze i razem jakos uratujemy ten piekny sport :drive:

P.S.
Ja teRZ mogłem narobic błędy, teSZ mam na to papier, pzdr dla tych co sie czepiają błędów i pierdołów nie każdy jest pismakiem 3 kategori mam gdzies pisownie :piwko:
Laminaty do wyścigówek i rajdówek.
WPP 2011 3 m-ce - kl.8 Youngtimer 2000

BMW E21 320 group 2
BMW E30 318 IS spec BMW IS CUP
OO==00==OO
www.bmwiscup.pl
MOTUL ///Markgum
POSZUKIWANY SPONSOR do WPP BMW IS CUP

simonE21 Mężczyzna
WRC
Avatar użytkownika
offline
 
Posty: 276
Dołączył(a): 24 mar 2008, o 20:59
Lokalizacja: Poznań
Auto: BMW E21 320/4 BMW E30 318 IS BMW E36 320

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez Qsiara » 13 lut 2013, o 08:49

Pomysł fajny - naprawdę fajny. Moje pytanie jest takie. Czy udział w pucharze trzeba zdeklarować przed sezonem, czy jest możliwość dołączyć do niego w trakcie. Bo na dzień dzisiejszy jestem na etapie kupna seryjnej E36. Marzec się zbliża więc mogę nie zdążyć z przygotowaniem do wakacji.

    Windows XP Chrome
Qsiara Mężczyzna
nowy
offline
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15 wrz 2012, o 18:16
Lokalizacja: Kraków

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez JACEK VI » 13 lut 2013, o 21:30

Wiec tak
*Najlepiej i najtaniej wsadzić sobie do e30 silnik 1.9 -przecież wiadomo ze wyjdzie mocniejszy.Wtedy będziemy trzymać się homologacji n-grupowej w aucie bez jakiekolwiek homologacji.Zamiast mieć auto uniwersalne którym można pojechać w Góry albo np wystartować w klasie 4 jak z jakiegoś powodu nie uzbiera się frekwencja na wyścig, będziemy mogli sobie popatrzeć w chmury :D Jak nam się znudzi to można go sprzedać do RPP lub WPP lub zagranice .....

Simon każdy co posiada wiedzę musi zrębic puchar :D Najlepiej taki co postawi na nogi WPP które ma się znakomicie! :D

JACEK VI Mężczyzna
eNka
offline
 
Posty: 93
Dołączył(a): 11 sty 2008, o 15:41
Lokalizacja: P-ń prawie

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez Pan Protest » 14 lut 2013, o 01:26

Jacku - mylisz sie!!!! :wink:

e30 byla produkowana do 1994 roku (wg wikipedii), wiec zlozona z byle czego moze zawsze wystartowac w OPENIE wg E1, ale bazowe nadwozie nie moze byc strasze niz 20 lat...
:wink:
mm

    Windows XP Firefox
Pan Protest Mężczyzna
A-grupa
Avatar użytkownika
offline
 
Posty: 178
Dołączył(a): 22 kwi 2010, o 19:50

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez simonE21 » 14 lut 2013, o 09:43

Qsiara napisał(a):Pomysł fajny - naprawdę fajny. Moje pytanie jest takie. Czy udział w pucharze trzeba zdeklarować przed sezonem, czy jest możliwość dołączyć do niego w trakcie. Bo na dzień dzisiejszy jestem na etapie kupna seryjnej E36. Marzec się zbliża więc mogę nie zdążyć z przygotowaniem do wakacji.


Nie do pucharu możesz dołączyć w każdej chwili :drive:
Laminaty do wyścigówek i rajdówek.
WPP 2011 3 m-ce - kl.8 Youngtimer 2000

BMW E21 320 group 2
BMW E30 318 IS spec BMW IS CUP
OO==00==OO
www.bmwiscup.pl
MOTUL ///Markgum
POSZUKIWANY SPONSOR do WPP BMW IS CUP

simonE21 Mężczyzna
WRC
Avatar użytkownika
offline
 
Posty: 276
Dołączył(a): 24 mar 2008, o 20:59
Lokalizacja: Poznań
Auto: BMW E21 320/4 BMW E30 318 IS BMW E36 320

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez ajj » 14 lut 2013, o 21:40

A na moje pytanie nikt jeszcze nie odpowiedział... :cry:

    Macintosh Safari
ajj Nie wiadomo :)
eNka
offline
 
Posty: 28
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 18:04

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez konrad1f » 14 lut 2013, o 22:04

do 94r e30 szło w kombi i chyba cabrio

    Windows XP Chrome
konrad1f Nie wiadomo :)
WRC
Avatar użytkownika
offline
 
Posty: 830
Dołączył(a): 24 maja 2005, o 19:06
Lokalizacja: kościan/poznań

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez marco1302 » 14 lut 2013, o 23:31

simonE21 napisał(a):1.3.6. Silniki.
Dopuszczone są jedynie silniki M42B18, M44B18, M44B19 (występujące w modelach BMW E30, E36 ). Dopuszcza się silniki nie przekraczających homologacji N grupy:
dla BMW E30 318 IS homologacja FIA N5401,
dla BMW E36 318 IS homologacja FIA N5526.


Czy zgodnie z powyższym zapisem jest możliwe zastosowanie w e30 silnika M44B19? Wydaje mi sie że w homologacji e30 FIA N5401 nie ma tego silnika a silniki w e30 mają jej nie przekraczać. Swoją drogą może gdyby te silniki mogły być stosowane tylko w e36 zniwelowało by to przewagę e30 ze względu na niższą masę

    Windows 7 Opera
marco1302 Nie wiadomo :)
nowy
offline
 
Posty: 3
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 21:32

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez simonE21 » 15 lut 2013, o 15:45

ajj napisał(a):Takie pytanie amatora który na mechanice się zna jak...
Czy zapis o zawieszeniu dopuściłby stosowanie standardowego zawieszenia czy konieczna byłaby wymiana w BMW E36?



przepraszam nie zauważyłem
Mozesz stosować seryjne zawieszenie jak chcesz tylko na torze troche nie bardzo to bedzie działać. Najtańszą opcja jest chyba TA Technic na allegro masa tego jest i w gwincie i same amory wiara stosuje je w superoesach i innych amatroskich imprezach sa zdecydowanie lepsze niz seria :) ale nigdy to nie bedzie działać jak koni blistein czy inny zawias o takim przeznaczeniu

[ Dodano: 15 lut 2013, o 15:51 ]
marco1302 napisał(a):
simonE21 napisał(a):1.3.6. Silniki.
Dopuszczone są jedynie silniki M42B18, M44B18, M44B19 (występujące w modelach BMW E30, E36 ). Dopuszcza się silniki nie przekraczających homologacji N grupy:
dla BMW E30 318 IS homologacja FIA N5401,
dla BMW E36 318 IS homologacja FIA N5526.


Czy zgodnie z powyższym zapisem jest możliwe zastosowanie w e30 silnika M44B19? Wydaje mi sie że w homologacji e30 FIA N5401 nie ma tego silnika a silniki w e30 mają jej nie przekraczać. Swoją drogą może gdyby te silniki mogły być stosowane tylko w e36 zniwelowało by to przewagę e30 ze względu na niższą masę



jutro będe rozmawiac z komisja techniczna o masach samochodow oraz kwestjach spornych co tutaj poruszyliscie ale na pewno nie bedzie A grupowych silników w tym sezonie ani innych poza M42 i M44
wieczorem postaram sie Wam przekazac wszystkie informacje

pzdr
Laminaty do wyścigówek i rajdówek.
WPP 2011 3 m-ce - kl.8 Youngtimer 2000

BMW E21 320 group 2
BMW E30 318 IS spec BMW IS CUP
OO==00==OO
www.bmwiscup.pl
MOTUL ///Markgum
POSZUKIWANY SPONSOR do WPP BMW IS CUP

simonE21 Mężczyzna
WRC
Avatar użytkownika
offline
 
Posty: 276
Dołączył(a): 24 mar 2008, o 20:59
Lokalizacja: Poznań
Auto: BMW E21 320/4 BMW E30 318 IS BMW E36 320

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez ajj » 15 lut 2013, o 21:14

simonE21, dzięki za odpowiedź.
Wiem że seryjne zawieszenie i tor to słabe połączenie jednak na pierwszy wyścig (raczej sezon ale nadzieja zawsze może być) nie powinno być źle jeśli nie jachałbym po to żeby wygrać a dojechać.

    Macintosh Safari
ajj Nie wiadomo :)
eNka
offline
 
Posty: 28
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 18:04

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez Pan Protest » 16 lut 2013, o 14:18

ajj - uwazaj, skoro to pierwszy start + seryjny zawias to moze byc problem z dojechaniem...
zawieszenie + hamulce to podstawa! pozniej opona, a na koncu szukanie mocy, czyli silnik, wydech, elektronika, itp...

pzdr!
mm

    Windows XP Firefox
Pan Protest Mężczyzna
A-grupa
Avatar użytkownika
offline
 
Posty: 178
Dołączył(a): 22 kwi 2010, o 19:50

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez pankracy » 18 lut 2013, o 17:30

Szymon, a może zdradź nam ile masz zawodników do ISCUP potwierdzonych na 100% a ile chociaż wstępnie zdecydowanych? Może zachęci to innych!
http://racetec.pl - O wyścigach i nie tylko.
http://klasyczny.com - we love clasSIC! cars

pankracy Mężczyzna
WRC
offline
 
Posty: 260
Dołączył(a): 8 kwi 2009, o 08:17
Lokalizacja: klasyczny.com

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez simonE21 » 19 lut 2013, o 14:43

Prosze chetnych do udziału w pucharze o wpisywanie sie na wirtualna liste zgłoszeń

wpp-vf9/wpp-2013-wirtualna-lista-zgloszen-vt4406.htm

[ Dodano: 20 lut 2013, o 11:30 ]
UWAGA!

W sezonie 2013 BMW IS CUP dopuszczone jest dodatkowo nadwozie BMW E36 compact
obecnie trwają jeszcze prace odnosnie przepisów budowy silnika mam nadzieje ze regulamin ukarze sie na dniach.

Pozdrawiam
Laminaty do wyścigówek i rajdówek.
WPP 2011 3 m-ce - kl.8 Youngtimer 2000

BMW E21 320 group 2
BMW E30 318 IS spec BMW IS CUP
OO==00==OO
www.bmwiscup.pl
MOTUL ///Markgum
POSZUKIWANY SPONSOR do WPP BMW IS CUP

simonE21 Mężczyzna
WRC
Avatar użytkownika
offline
 
Posty: 276
Dołączył(a): 24 mar 2008, o 20:59
Lokalizacja: Poznań
Auto: BMW E21 320/4 BMW E30 318 IS BMW E36 320

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez hemicuda » 22 lut 2013, o 14:32

Jestem wstepnie zainteresowany udzialem w serii i chyba zdecyduje sie wlasnie na Compacta. Fajnie, ze bedzie juz w tym roku dopuszczony.
Mala prosba - nie wiem z kim sa uzgadniane regulaminy w PZMie ale czy bylaby mozliwosc przedstawienia od razu propozycji umozliwienia samochodom z tego pucharu udzialu w GSMP w klasie RWD-OPEN 2000- ? Zapewne wiekszosc by sie lapala pod ta klase z marszu, ale wlasnie z Compactem bylby problem.

    Windows 8 Firefox
hemicuda Mężczyzna
eNka
offline
 
Posty: 49
Dołączył(a): 24 kwi 2011, o 18:22
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: E36 compact 318ti in progress ...

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez sothis » 26 lut 2013, o 11:54

simonE21, simonE21, Mam pytanie odnośnie ".... Elementy nadwozia winny zostać oryginalne, zabrania się wycinania elementów nadwozia, ściany grodziowe muszą zostać oryginalne. ...." - po rozebraniu auta okazało sie, że ktoś wyciął dziury w przegrodzie z bagażnikiem - czy jeżeli te dziury załatam jakąś blachą to będzie to zgodne z regulaminem czy też nie?
Dzięki.

    Windows 7 Internet Explorer 8
sothis Mężczyzna
nowy
offline
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 lut 2013, o 21:51
Auto: Fiat 126p

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez simonE21 » 26 lut 2013, o 12:28

sothis napisał(a):simonE21, simonE21, Mam pytanie odnośnie ".... Elementy nadwozia winny zostać oryginalne, zabrania się wycinania elementów nadwozia, ściany grodziowe muszą zostać oryginalne. ...." - po rozebraniu auta okazało sie, że ktoś wyciął dziury w przegrodzie z bagażnikiem - czy jeżeli te dziury załatam jakąś blachą to będzie to zgodne z regulaminem czy też nie?
Dzięki.


ja mam tak samo i wiele innych aut tez "Tjuningowcy" wycinaja otwory na głosniki itp w swoim aucie tez zaspawalem i jest ok wiec jak zaspawasz te otwory bedzie spoko :)
pzdr
Laminaty do wyścigówek i rajdówek.
WPP 2011 3 m-ce - kl.8 Youngtimer 2000

BMW E21 320 group 2
BMW E30 318 IS spec BMW IS CUP
OO==00==OO
www.bmwiscup.pl
MOTUL ///Markgum
POSZUKIWANY SPONSOR do WPP BMW IS CUP

simonE21 Mężczyzna
WRC
Avatar użytkownika
offline
 
Posty: 276
Dołączył(a): 24 mar 2008, o 20:59
Lokalizacja: Poznań
Auto: BMW E21 320/4 BMW E30 318 IS BMW E36 320

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez sothis » 26 lut 2013, o 20:23

A jak to w końcu jest z tymi silnikami? Czy do e30 mogę włożyć M44 ? czy tylko M42?

    Windows 7 Firefox
sothis Mężczyzna
nowy
offline
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 lut 2013, o 21:51
Auto: Fiat 126p

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez simonE21 » 27 lut 2013, o 11:45

tak mozna wsadzic do E30 silnik M44 tak jak do E36 silnik M42

Dzis wieczorem okolo 22 ukaze sie regulamin po poprawkach zatwierdzony przez PZM
BMW IS CUP nie jedzie na homologacjach tylko przepisach technicznych pucharu

wstepnie aby uspokoic co niektorych
1. silniki m42 m44 o poj skokowej nie przekaraczajacej 1900 ccm wałki max N grupa wedlug homologacji N5401 jak ktos che komp zewnetrzny kompresja silnika max 11,0 : 1,0
2. skrzynie biegow od M42 i M44
3.dyfry jak we wczesniejszej wersji regulaminu
4.Opony federal o rozmiarze 195/50/R15 slick i wet w specjalnych cenach dla zawodnikow pucharu
5. nadwozia seryjne (bez wycinania czegokolwiek) klatka według zalacznika J

wieczorem zapraszam od przejrzenia regulaminu tych co go akceptuja zapraszamy do scigania sie w BMW IS CUP a tych co nie do innych klas WPP lub WSMP

pozdrawiam

Simon :drive:
Laminaty do wyścigówek i rajdówek.
WPP 2011 3 m-ce - kl.8 Youngtimer 2000

BMW E21 320 group 2
BMW E30 318 IS spec BMW IS CUP
OO==00==OO
www.bmwiscup.pl
MOTUL ///Markgum
POSZUKIWANY SPONSOR do WPP BMW IS CUP

simonE21 Mężczyzna
WRC
Avatar użytkownika
offline
 
Posty: 276
Dołączył(a): 24 mar 2008, o 20:59
Lokalizacja: Poznań
Auto: BMW E21 320/4 BMW E30 318 IS BMW E36 320

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez Matisso » 27 lut 2013, o 21:19

Proszę mnie dopisać do klasy e30 318is !

Jedno pytanie - jak ma się zapis o wałkach rozrządu do wałków używanych w klasie sport w bmw-challenge? Tam wszyscy mają sportowe wałki. Jest możliwe, że nie do końca się znam - wtedy proszę mnie wyprostować :)

Matisso Mężczyzna
A-grupa
Avatar użytkownika
offline
 
Posty: 183
Dołączył(a): 9 lis 2005, o 05:29
Lokalizacja: Poznań

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez JACEK VI » 28 lut 2013, o 10:05

"kompresja silnika max 11,0 : 1,0" Mój ty znawco :ban: Ja chyba napisze regulamin lotów NASA.Nie mam bladego pojęcia o lotach kosmicznych , ale chyba nie jest ono potrzebne żeby napisać regulamin ;)

JACEK VI Mężczyzna
eNka
offline
 
Posty: 93
Dołączył(a): 11 sty 2008, o 15:41
Lokalizacja: P-ń prawie

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez simonE21 » 28 lut 2013, o 13:52

UWAGA!!!
ZATWIERDZONY REGULAMIN BMW IS CUP SEZON 2013

1. Postanowienia ogólne BMW IS CUP

1.1. Dla BMW IS CUP przewiduje się dwa wyścigi na dystansie 12 okrążeń w każdej rundzie WSMP/WPP rozgrywanej w Polsce. Wyścig zostanie rozegrany wspólnie dla wszystkich zgłoszonych kierowców. W przypadku, gdy ilość zgłoszeń przekroczy pojemność toru organizator dokona podziału startujących według modeli nadwozi kolejno E30 i E36.

1.2. Samochody.
1.2.1. Nadwozie.
Do BMW IS CUP dopuszczone zostaną modele BMW serii 3 E30 oraz E36 w nadwoziach:
- sedan 4-drzwiowych
- coupe 2-drzwiowych
- compact
z klatkami bezpieczeństwa zgodnych z załącznikiem „J” 2013 Art. 253 art8.
Elementy nadwozia winny zostać oryginalne, zabrania się wycinania elementów nadwozia, ściany grodziowe muszą zostać oryginalne. Dopuszcza się jedynie stosowanie zamienników zderzaków z laminatu oraz innych tworzyw sztucznych, lecz przy pozostawieniu oryginalnych wzmocnień. Zabrania się stosowania szyb z tworzyw lekkich.
1.2.2. Zawieszenie:
Dopuszcza się jedynie stosowanie seryjnych wahaczy, dopuszczalne jest stosowanie tulei poliuretanowych. Mocowania amortyzatorów seryjne lecz z możliwością regulacji konta (camber plates) , amortyzatory dowolne bez zewnętrznych zasobników olejowych, sprężyny oraz stabilizatory dowolne.
1.2.3. Układ kierowniczy.
Dopuszcza się stosowanie zamiennie przekładni kierowniczych oraz układów wspomagania występujących w nadwoziach BMW E30, E36. Blokada kierownicy musi zostać usunięta.
1.2.4. Skrzynie biegów.
Skrzynie biegów manualne stosowane w modelach BMW E30, E36.
1.3.4.1. Przełożenia:

Skrzynia biegów BMW E36 Skrzynia biegów BMW E30
Bieg Przełożenie Liczba zębów
koło 1 Liczba zębów
koło 2 Przełożenie Liczba zębów
koło 1 Liczba zębów
koło 2
1 4,23 46 15 3,717 41 14
2 2,519 42 23 2,019 35 22
3 1,665 35 29 1,316 28 27
4 1,222 31 35 1
5 1 0,805 26 42
R 4,039 25 41 3,445 24 11
R 4,039 14 25 3,445 38 24




1.2.5. Dyferencjały.
Dyferencjały stosowane w modelach BMW E30, E36 o następujących przełożeniach:

Dyferencjały
L.P. Przełożenie Liczba zębów
koło 1 Liczba zębów
koło 2
1 4,45 : 1 49 11
2 4,27 : 1 47 11
3 4,10 : 1 41 10
4 3,91 : 1 43 11
5 3,73 : 1 41 11
6 3,64 : 1 40 11
7 3,45 : 1 38 11


1.2.6. Silniki.
Dozwolone silnik BMW M42, M44 o pojemności nie przekraczającej 1900 ccm. Wszystkie wewnętrzne części silnika muszą pochodzić z seryjnych jednostek BMW M42 lub M44. Zawodnik jest odpowiedzialny za zapewnienie, że silnik nie posiada zabronionych modyfikacji podpisując deklaracje zgodności pojazdu z regulaminem.
(załącznik 1)
1.2.6.1. Dozwolone modyfikacje silnika:
Maksymalny dozwolony geometryczny stopień sprężania to 11.0:1
Dopuszcza się stosowanie dwóch typów wałków rozrządu
- seryjny (238°/209°)
- sportowy (262°/209°)
1.2.6.2. Modyfikacje Zabronione:
Żadne inne modyfikacje poprzez ujęcie (włącznie z polerowaniem), bądź dodanie materiału do seryjnych elementów silnika nie są dozwolone. Zabronione są modyfikacje układów dolotowych (od przepływomierza włącznie) i wydechowych silnika (z kolektorem wydechowym włącznie), oraz komór spalania.
1.2.6.3. Chłodzenie:
Chłodnice wody dowolne. Wentylatory elektryczne są dozwolone. Chłodnice oleju są dozwolone.
1.2.6.4. Układ dolotowy
Jakiekolwiek systemy wymuszonego doładowania są zabronione. Kompletny system dolotowy musi pozostać seryjny wraz z korpusem i wymiarami przepustnicy oraz czujnikiem masowym powietrza. Żadne inne modyfikacje nie są dopuszczalne z wyjątkiem wymiany zespołu filtra powietrza na dowolny. Odpowietrznik miski olejowej (odma) musi być podłączony bezpośrednio do zbiornika zbierającego, a otwory w układzie dolotowym związane z systemem odpowietrzającym silnik mogą zostać zaślepione w sposób trwały.
1.2.6.5. Układ wydechowy:
Układ wydechowy musi kończyć się wraz z tylnym obrysem pojazdu. Standardowy kolektor wydechowy musi zostać zachowany i nie może być modyfikowany w jakikolwiek sposób. Pozostała część układu wydechowego w tym tłumiki są dowolne. Wszystkie samochody muszą spełniać normę głośności według ogólnego regulaminu technicznego WPP.
1.2.6.6. Sterownik silnika:
Można stosować dowolne sterowniki silnika. Układ zapłonowy musi zostać seryjny.

1.2.7. Układ elektryczny.
Obowiązkowy włącznik prądu 6 punktowy wraz z zrywką oraz mocowanie akumulatora według załącznika „J” Art.253. art.13.
1.2.8. Układ paliwowy seryjny, dopuszcza się stosowanie bezpiecznych zbiorników.
1.2.9. Felgi i opony.
Dopuszcza się maksymalną średnicę felg 15”. Dla wszystkich zawodników BMW IS CUP obowiązują dwa typy opon:
- FEDERAL FZ-201 o rozmiarze 195/50/R15 typu slick w dwóch mieszankach występujących w sprzedaży
- Federal ss595 185/50/R15 typu wet
Dopuszczalne jest stosowanie dystansów, lecz koła nie mogą wystawać poza obrys karoserii. Zabrania się stosowania poszerzeń nadwozi co wynika z pkt. 1.3.1.
1.2.10. Układ hamulcowy.
Układ hamulcowy zgodny z grupą N, dodatkowo dopuszcza się nacinane tarcze hamulcowe ogólno dostępne w sprzedaży.
1.3. Wpisowe tak jak w klasach 1-4 oraz 6-9 WPP.
1.3.1. Zgłoszenie do sezonu BMW IS CUP jest uwarunkowane opłatą 200 zł / sezon wynikającej z działalnością marketingową prowadzenia pucharu.
1.4. Oficjalna strona BMW IS CUP :
www.bmwiscup.pl
1.5. Na samochodach startujących w BMW IS CUP obowiązkowe jest umieszczenie materiałów reklamowych pucharu, które zostaną przedstawione w załączniku do niniejszego regulaminu przed 1 rundą BMW IS CUP. Organizator zobowiązany jest do dostarczenia w/w materiałów.

1.6. Do kwestii nieujętych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy regulaminu ramowego, technicznego WSMP, WPP, wraz z załącznikami, oraz MKS FIA.












ZAŁĄCZNIK 1

Miejscowość ……….. Data…………….

Deklaracja zgodności pojazdu z regulaminem
BMW IS CUP

Ja niżej podpisany ……………………………… nr. startowy ………… oświadczam, że mój pojazd zgłoszony do wyścigów BMW IS CUP jest zgodny z regulaminem obowiązującym w tej klasie. Jestem świadomy konsekwencji odstępstw od regulaminu z wykluczeniem z zawodów oraz dyskwalifikacją włącznie.





Zawodnik Przyjmujący oświadczenie
Imię Imię
Nazwisko Nazwisko
Nr. Startowy Funkcja
Nr. Licencji Podpis
Podpis
Laminaty do wyścigówek i rajdówek.
WPP 2011 3 m-ce - kl.8 Youngtimer 2000

BMW E21 320 group 2
BMW E30 318 IS spec BMW IS CUP
OO==00==OO
www.bmwiscup.pl
MOTUL ///Markgum
POSZUKIWANY SPONSOR do WPP BMW IS CUP

simonE21 Mężczyzna
WRC
Avatar użytkownika
offline
 
Posty: 276
Dołączył(a): 24 mar 2008, o 20:59
Lokalizacja: Poznań
Auto: BMW E21 320/4 BMW E30 318 IS BMW E36 320

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez hemicuda » 28 lut 2013, o 17:07

Kilka pytan (od nowicjusza w kwestiach teczhnicznych wiec, nie bijcie jak pytam o glupoty):

1. Czy uszczelki pod glowica moga byc nieseryjne?
2. Jesli tak, to jak uzyskac stopien sprezania 11.0:1 sama uszczelka (bo nie widze innego sposobu na zwiekszenie stopnia kompresji zgodnego z regulaminem) ?
2. Czy istnieje firma produkujaca walki 262° do Isow, o takim wzniosie, ktory nie wymagalby modyfikacji zabronionych przez regulamin?
3. Czy akumulator moze zostac przelozony do bagaznika ?

Maly blad w regulaminie:
"Zabrania sie stosowania poszerzen nadwozi co wynika z pkt. 1.3.1." <-- powinno byc 1.2.1

    Windows 8 Firefox
hemicuda Mężczyzna
eNka
offline
 
Posty: 49
Dołączył(a): 24 kwi 2011, o 18:22
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: E36 compact 318ti in progress ...

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez Karolszczak » 28 lut 2013, o 20:04

witam,

Jestem tu nowy i z zaciekawieniem czekalem na final regulaminu 318is.
Stwierdzam, ze regulamin jest bardzo liberalny co uwazam za idealny pomysl na rozpoczecie takiej przygody z "pucharem".
Jestem wstepnie zainteresowany uczestnictwem w bmw cup:-) jak uda mi sie wybudowac auto.

teraz pytania:

1) gdzie polecalibyscie mi montaz klatki do bmw e36 sedan.
2) jakie beda przewidywane ceny opon dla uczestnikow "cup".
.

    Linux Safari
Karolszczak Mężczyzna
nowy
offline
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 lut 2013, o 14:38
Auto: 318is

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez simonE21 » 28 lut 2013, o 20:31

hemicuda napisał(a):Kilka pytan (od nowicjusza w kwestiach teczhnicznych wiec, nie bijcie jak pytam o glupoty):

1. Czy uszczelki pod glowica moga byc nieseryjne?
2. Jesli tak, to jak uzyskac stopien sprezania 11.0:1 sama uszczelka (bo nie widze innego sposobu na zwiekszenie stopnia kompresji zgodnego z regulaminem) ?
2. Czy istnieje firma produkujaca walki 262° do Isow, o takim wzniosie, ktory nie wymagalby modyfikacji zabronionych przez regulamin?
3. Czy akumulator moze zostac przelozony do bagaznika ?

Maly blad w regulaminie:
"Zabrania sie stosowania poszerzen nadwozi co wynika z pkt. 1.3.1." <-- powinno byc 1.2.1


Ad1.
Uszczelka pod głowice jest elementem eksploatacyjnym nie musi byc seryjna
Ad2.
Mozna planowac glowice do znacznika tak jak przewiduje producent czyli BMW np przy wymianie uszczelki pod glowicą
3. tak wałki mozna kupic u świątka http://www.swiatek.com.pl/ dogadujemy z nim własnie warunki umowy jako partnera i będa lepsze ceny dla zawodnikow BMW IS CUP
Ad3. Tak aku mozna wsadzic do bagaznika jak to jest np w modelu 325i

[ Dodano: 28 lut 2013, o 20:41 ]
Karolszczak napisał(a):witam,

Jestem tu nowy i z zaciekawieniem czekalem na final regulaminu 318is.
Stwierdzam, ze regulamin jest bardzo liberalny co uwazam za idealny pomysl na rozpoczecie takiej przygody z "pucharem".
Jestem wstepnie zainteresowany uczestnictwem w bmw cup:-) jak uda mi sie wybudowac auto.

teraz pytania:

1) gdzie polecalibyscie mi montaz klatki do bmw e36 sedan.
2) jakie beda przewidywane ceny opon dla uczestnikow "cup".
.


Ad1.klatke polecam u Marcina Scheflera http://www.rallyandracing.pl/
Ad.2 slick czyli Federal FZ-201 480 zl za szt.
deszczowa Federal ss595 190 zl za szt.
Ceny tylko dla zawodnikow pucharu BMW IS CUP po zgłoszeniu do sezonu BMW IS CUP patrz reguamin pkt.1.3.1

p.s. milo nam slyszec ze podoba sie chociaz komus regulamin :mrgreen:

pozdrawiam i zapraszamy
Laminaty do wyścigówek i rajdówek.
WPP 2011 3 m-ce - kl.8 Youngtimer 2000

BMW E21 320 group 2
BMW E30 318 IS spec BMW IS CUP
OO==00==OO
www.bmwiscup.pl
MOTUL ///Markgum
POSZUKIWANY SPONSOR do WPP BMW IS CUP

simonE21 Mężczyzna
WRC
Avatar użytkownika
offline
 
Posty: 276
Dołączył(a): 24 mar 2008, o 20:59
Lokalizacja: Poznań
Auto: BMW E21 320/4 BMW E30 318 IS BMW E36 320

Re: BMW IS CUP przy WPP

Postprzez CRX Ballade » 1 mar 2013, o 01:06

simonE21 napisał(a): Ad1.klatke polecam u Marcina Scheflera http://www.rallyandracing.pl/


Ja natomiast proponuję skontaktować się z warsztatem LPM Auto Sport Serwis (www.lpmauto.pl). Robi bardzo fajne klatki bezpieczeństwa a i ceny ma bardzo przystępne.

    Windows XP Internet Explorer 8
CRX Ballade Mężczyzna
A-grupa
offline
 
Posty: 120
Dołączył(a): 30 lis 2009, o 00:54

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigowy Puchar Polski

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość